Groepsleerkrachten:

Ida Nikkes-Boerman (maandag t/m vrijdag)

Contact:
idanikkels@archipelprimair.nl

Groep 3
Vanaf het begin van dit schooljaar werken wij in groep 3 met de leesmethode Veilig leren lezen.
Het is een leuke methode die veel mogelijkheden biedt om kinderen op hun eigen niveau te laten werken, waarbij er ook gebruik gemaakt wordt van een aantal digitale mogelijkheden. Zo wordt het digibord dagelijks gebruikt om kinderen op aantrekkelijke wijze te leren lezen.
De computer wordt ingezet om kinderen individueel te laten oefenen met lezen van woordjes en tekst, verwerkt in  leuke “spelletjes”.

Oefenen met splitsen:

Wil je oefenen met spelling? Dit kun je doen via de website SpellingOefenen.nl

Oefenen met woorden lezen
Wil je oefenen met woorden lezen op verschillende categorieën? Kijk dan eens op de website van Woordentrainer. Klik een niveau aan en klik een categorie aan. Probeer eerst snelheid 1. Gaat dit goed? Dan kun je ook snelheid 2 of zelfs 3 proberen.
Zorg er wel voor dat de categorie woorden wel behandeld is in de klas.