Peuterspeelgroep

In het schooljaar 2019-2020 zijn we in samenwerking met Partou kinderopvang een peuterspeelgroep gestart op de Parel. Deze groep is bedoeld voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Een veilige, vertrouwde én uitdagende omgeving. En de ideale voorbereiding op de basisschool.

Op de peuterspeelgroep stimuleren we de ontwikkeling van je kind. Met spelletjes, opdrachtjes, liedjes en verhaaltjes werken we bijvoorbeeld aan grove en fijne motoriek, taalontwikkeling, samenwerken en zelfstandig werken. Ook werken de peuterspeelgroep en de kleutergroepen samen aan dezelfde thema's. Zo ontstaat een doorgaande leerlijn voor kinderen vanaf twee jaar. En maakt je kind straks een fijne overstap naar groep 1.

VVE (Voor- en Vroegschoolse Educatie)
Peuteropvang Partou het Zwanevlot is een VVE-locatie. Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) richt zich op peuters en kleuters met een taalachterstand. Door VVE kunnen kinderen op een speelse manier hun achterstand inhalen. En maken ze straks een goede start op de basisschool.

Opvangmogelijkheden

Maandag, dinsdag en donderdag en vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur

Op onze peutergroep is dagelijks plek voor 14 kinderen. Je peuter is meerdere ochtenden per week welkom.

Wil je meer weten over de peuterspeelgroep? Dan kan je contact opnemen met locatiemanager Patricia Lonink voor meer informatie of een rondleiding. We laten je graag alles zien.

Partou het Zwanevlot
Het Zwanevlot 325, Zutphen
www.partout.nl

Opvangkosten en vergoeding

Peuteropvang is kinderopvang. Daardoor kom je mogelijk in aanmerking voor kinderopvangtoeslag (Belastingdienst). Dit hangt af van de hoogte van je inkomen, het aantal kinderen en de soort opvang. Meer hierover lees je op de website van www.partou.nl

Tip: je kunt op de website ook meteen een proefberekening van je kosten maken.

Subsidie gemeente Zutphen

Ouders die geen recht hebben op kinderopvangtoeslag kunnen voor gemeentelijke subsidie in aanmerking komen. De gemeente Zutphen vindt het namelijk belangrijk dat alle kinderen de kans krijgen om gebruik te maken van peuteropvang om te leren en te ontwikkelen. Zodat elk kind goed voorbereid is op de basisschool.

Denk je dat je niet in aanmerking komt voor kinderopvangtoeslag, maar wil je wel graag dat je kind naar de peuteropvang gaat? Neem dan contact op met Partou het Zwanevlot of met onze klantenservice via www.partou.nl Dan zoeken we het samen uit. Kom je inderdaad niet in aanmerking voor kinderopvangtoeslag, dan vragen wij je het formulier `Geen recht op kinderopvangtoeslag` in te vullen en bij Partou in te leveren. Wij vragen dan subsidie aan voor je kind bij de gemeente. Dat hoef je niet zelf te doen. Je betaalt wel een ouderbijdrage.