Kennismaken en inschrijven

Nieuwe leerlingen kunnen altijd worden ingeschreven. Na een informatief gesprek met de directeur en een rondleiding kunt u uw kind inschrijven. Voordat uw kind vier jaar wordt mag hij/zij vijf keer op een ochtend of hele dag op school komen om al een beetje te ‘wennen’ (m.u.v. de week voor de kerstvakantie en de laatste week van het schooljaar). Om te wennen moet uw kind wel 3 jaar en 10 maanden oud zijn. Kinderen leren dan de leerkracht kennen, snuffelen voor het eerst aan het gebouw en de -voor hen- nieuwe kinderen die er rond lopen.

Het is onze ervaring dat de wenperiode voor eerste kinderen belangrijker is en meer impact heeft dan voor een tweede of derde kind. Die komen immers vaak al regelmatig met een ouder broertje of zusje mee en hebben de situatie al verkend! Ook voor deze kinderen maken wij een afspraak voor een rondleiding, tegen de tijd dat de vierde verjaardag nadert. Vanaf de vierde verjaardag is uw kind elke dag welkom.

Inschrijfformulier de Parel